مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 00:052023-08-07اجتماعي

گفت وگوی تفصیلی| روایت امسال کتب درسی؛ از چاپ 153 میلیون جلد تا تغییرات 61 کتاب


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: امسال بر اساس برآوردی که داشته ایم بیش از 153 میلیون جلد کتاب درسی را برای دانش آموزان آماده کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از جمله سازمان های زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است که رییس این سازمان، معاون وزیر آموزش و پرورش محسوب می شود.

یکی از یکی از مهم ترین وظایف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تألیف، تدوین، تولید، آماده سازی و توزیع بسته های آموزشی برای مخاطبان اعم از معلمان و دانش آموزان است.

در گذشته نه چندان دور فرایند یاددهی ـ یادگیری با محوریت و بر اساس کتاب درسی انجام می شد اما در سال های اخیر همپا با تغییرات فناوری و ورود رسانه های نوپدید و بر اساس مطالبات اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی، این مهم باید مبتنی بر برنامه های درسی و از طریق ترکیبی از رسانه های آموزشی از جمله کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم، مجله رشد مرتبط، کتاب گویا، فیلم آموزشی ویژه مدرسان، فیلم آموزشی ویژه دانش آموزان، نرم افزارهای آموزشی و محتوای الکترونیک انجام پذیرد.

بسته های آموزشی بر اساس راهنمای تولید اجزای بسته های آموزشی که مبتنی بر برنامه درسی حوزه های تربیت و یادگیری است توسط دفاتر تألیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| روایت امسال کتب درسی؛ از چاپ 153 میلیون جلد تا تغییرات 61 کتاب

گفت وگوی تفصیلی| روایت امسال کتب درسی؛ از چاپ 153 میلیون جلد تا تغییرات 61 کتاب